zpět | ostatní britské letouny druhé světové války |
připravil Jirka Wagner
NAVIGACE |
|
|
De Havilland Hornet Moth byl dvojplošník s prosklenou kabinou, postavený jako cvičný a turistický letoun. Během druhé světové války RAF používala několik Hornet Mothů jako styčné letouny.
Původní Hornet Moth byl vyráběn se zašpičatělými křídly, která však přinášela některé problémy, zejména při přistávání, kdy díky nim měl celý letoun tendenci k převrácení, což také často končilo poškozením stroje. Nyní firma de Havilland nabízí majitelům za sníženou cenu výměnu nových, obdélníkových křídel za křídla stará.
Stručná charakteristika D.H.87B | |||
Základní funkce | Styčný letoun | ||
Pohon | jeden motor de Havilland Gipsy Major I | ||
Výkon | 127 HP | 95 kW | |
Rozpětí | 32 ft | 9,73 m | |
Délka | 25 ft | 7,61m | |
Výška | 6,6 ft | 2,01 m | |
Plocha křídel | 220 sq ft | 20,44 čtv. m | |
Hmotnost | prázdná | 1,241 lb | 563 kg |
max. | 1,951 lb | 885 kg | |
Rychlost | 124 mph | 200 km/h | |
Dostup | 14 800 ft | 4510 m | |
Dolet | 620 mil | 998 km | |
Posádka | 2 | ||
Datum výroby | 1935 | ||
Vyrobeno | 165 |
Jirka Wagner
Copyright © All Rights Reserved