NAVIGACE |
|
|
Kamov/Rusko
Fotografie modelu Kamova Ka-118
Na základě výsledků teoretických a praktických zkoušek vznikla v OKB N. I.
Kamova studie vrtulníku, označovaného jako Ka-118, který má místo stabilizační
vrtule trysku.
První zkoušky této koncepce probíhaly na upraveném stroji Kamov Ka-26, a sice
Ka-26SS. Trup Ka-118, ocasní nosník, podvozek a nosný rotor jsou navenek stejné jako u
klasických helikoptér. Absence vyrovnávacího rotoru však snižuje celkový
aerodynamický odpor a tím zvyšuje i maximální dosažitelnou rychlost v
horizontálním letu. Stroj je také zbaven příčného chvění a dalších nedostatků,
spojených s použitím klasické koncepce vrtulníku s vyrovnávacím rotorem.
Stabilizační tryska je samozřejmě směrovatelná. Ocasní plochy jsou nepohyblivé.
Motor: | 1x GTD; 522 kW |
---|---|
Průměr rotoru: | 11,00 m |
Délka: | 10,00 m |
Šířka: | 2,60 m |
Výška: | 2,60 m |
Vzletová hmotnost: | 2 150 kg |
Maximální Rychlost: | 300 km/h |
Dynamický dostup: | 6 150 m |
Statický dostup: | 3 000 m |
Praktický dolet: | ? km |
Zdroje:
Copyright © All Rights Reserved