Kamov Ka-60 Kasatka
Kamov, Rusko
Připravil Lukáš Visingr
Kresba Ka-60
Ka-60 je prvním sériovým typem
konstrukční kanceláře Kamov, který nemá dva souosé nosné rotory. Vývoj Ka-60
začal koncem 80. let a v září roku 1990 se veřejnost seznámila s civilní verzí
Ka-62. Roku 1997 byla odtajněna hlavní vojenská verze Ka-60. Prototyp poprvé letěl
roku 1993, ačkoli první oficiální let se datuje na 24. prosince 1998.
Ka-60 je dvomotorový univerzální vrtulník střední kategorie. Může sloužit jako
dopravní, průzkumný, sanitní i pro palebnou podporu zbraněmi na dvou pylonech po
bocích. Za prostorem dvoučlenné posádky se nachází nákladní kabina, do níž se
vejde nejvýše 16 osob, případně 11 plně vyzbrojených vojáků. Sanitní verze
může přepravit 6 nosítek. Maximální náklad v kabině činí 2 000 kg, na vnějším
závěsu lze přenášet ještě o 750 kg více.
Tovární fotografie Ka-60-1
Údaje Ka-60
Motory: |
2x Rybinsk RD-600V |
Výkon: |
2x 956 kW |
Délka trupu: |
13,46 m |
Průměr nosného rotoru: |
13,5 m |
Průměr ocasního rotoru: |
1,2 m |
Výška: |
4,2 m |
Šířka trupu: |
2,5 m |
Max. vzletová hmotnost: |
6 500 kg |
Max. rychlost: |
300 km/h |
Cestovní rychlost: |
270 km/h |
Operační dostup: |
5 150 m |
Stoupavost u země: |
10,4 m/s |
Dolet: |
700 km |
Prameny:
časopis Letectví & kosmonautika
Kamov company
All Rights Released.
Copyright © All Rights Reserved