NAVIGACE |
|
|
Tatarinov, Rusko
Nedlouho před tím, než Sikorski začal pracovat na své první helikoptéře, začal v roce 1909 p. Tatarinov se stavbou svého "Aeromobilu", jakési kombinace mezi vrtulníkem a automobilem, s grantovou podporou od ruského Ministerstva války sídlícího v Petrohradě. Projekt nebyl nikdy dokončen, protože tehdejší ministr války Suchomilov neshledával projekt jako progresivní a i vývoj se mu zdál příliš pomalý na to, aby jej ministerstvo dotovalo, neboť peníze na projekt již byly vyčerpány. Tatarinov reagoval tím, že zapálil svůj stroj a hangár v němž byl ukrytý.
Aeromobil měl čtyři rotory, na visuté konstrukci nad "autem" ve tvaru kříže. Na vlastním podvozku, pak byl umístěn vodou chlazený motor o výkonu 18,6 kW, který poháněl již zmiňované čtyři nosné a ještě jeden tažný rotor s pětilistou vrtulí. Pilotova sedačka a ovládací prvky byly umístěny za motorem. Celková váha považte činila neuvěřitelných 1 300 kg!, což činí tento stroj příbuzným k legendárnímu letounu Možajskij s parním motorem.
Zdroje:
Copyright © All Rights Reserved