NAVIGACE |
|
|
Jakovlev, SSSR
připravil Martin Jurečka
Tento stíhač poprvé vzlétl v roce 1947. Vznikl relativně jednoduchými zásahy do
konstrukce Jak-15 (prvního sovětského proudového letadla). Nápadným znakem byl
trojnohý podvozek s polozatahovací přední nohou. Na koncích křídel mohly být
zavěšeny odhazovatelné přídavné nádrže. Zajímavě uložený motor vyžadoval
potažení spodní části trupu speciálním ohnivzdorným plechem.
Po úspěšných letových zkouškách se výroba rychle přeorientovala z Jak-15 na nový
typ. Do ukončení výroby v roce 1948 bylo vyrobeno asi 480 strojů.
Bylo to první sovětské letadlo ve výzbroji naší armády. Sloužil u nás od roku
1949 pod označením S 100. Uvažovalo se i o licenční výrobě, ale vývoj letecké
techniky šel v té době tak rychle kupředu, že k tomu nedošlo.
Jediný kus Jak-17, který u nás sloužil se zachoval a je uložen ve Vojenském muzeu v
Praze-Kbelích.
Dvoumístná cvičná verze. Poprvé vzlétla v polovině roku 1947.
SSSR, ČSR, Polsko.
Nebyl bojově nasazen.
Motor: | 1xRD-20, 8,7 kN |
---|---|
Délka: | 8,98 m |
Rozpětí: | 9,2 m |
Výška: | ? m |
Prázdná hmotnost: | 2 430 kg |
Maximální hmotnost: | 3 323 kg |
Rychlost: | 830 km/h |
Dostup: | 12 000 m |
Stoupavost: | ? m/s |
Dolet: | 740 km |
Vzletová dráha: | ? m |
Dojezdová dráha: | ? m |
Výzbroj: | 2x 23mm kanón |
Copyright © All Rights Reserved