| NAVIGACE |
|
|
|
|
Mikojan/Gurjevič, SSSR
Jako reakce na požadavek z roku 1948 na stíhací letadlo pro každé počasí
vybavené radarem vznikl typ I-320. Aerodynamicky vycházel z MiG-15, měl však
objemnější trup, aby bylo možné do něj umístit dvoučlennou posádku sedící vedle
sebe a dva motory RD-45F o tahu po 22,3 kN. U druhého prototypu byly použity o málo
výkonnější motory VK-1. Výstupní tryska prvního motoru ústila pod odtokovou hranou
křídla a tryska druhého ústila pod ocasními plochami. Výzbroj tvořila trojice 37 mm
kanónů pod přídí.
Byly postaveny pouze dva prototypy R-1 a R-2. První prototyp vzlétl 16.dubna 1949.
K sériové výrobě nedošlo, neboť požadavkům více vyhovoval konkurenční Jak-25.
| Motor: | 2x RD-45F, 22,3 kN |
|---|---|
| Délka: | 15,77 m |
| Rozpětí: | 14,20 m |
| Výška: | ? m |
| Prázdná hmotnost: | 7 800 kg |
| Maximální hmotnost: | 12 000 kg |
| Maximální rychlost: | 994 km/h |
| Dostup: | 15 500 m |
| Dolet: | 1 940 km |
| Výzbroj: |
|---|
|
Copyright © All Rights Reserved