NAVIGACE |
|
|
Mikojan/Gurjevič, SSSR
Jako reakce na požadavek z roku 1948 na stíhací letadlo pro každé počasí
vybavené radarem vznikl typ I-320. Aerodynamicky vycházel z MiG-15, měl však
objemnější trup, aby bylo možné do něj umístit dvoučlennou posádku sedící vedle
sebe a dva motory RD-45F o tahu po 22,3 kN. U druhého prototypu byly použity o málo
výkonnější motory VK-1. Výstupní tryska prvního motoru ústila pod odtokovou hranou
křídla a tryska druhého ústila pod ocasními plochami. Výzbroj tvořila trojice 37 mm
kanónů pod přídí.
Byly postaveny pouze dva prototypy R-1 a R-2. První prototyp vzlétl 16.dubna 1949.
K sériové výrobě nedošlo, neboť požadavkům více vyhovoval konkurenční Jak-25.
Motor: | 2x RD-45F, 22,3 kN |
---|---|
Délka: | 15,77 m |
Rozpětí: | 14,20 m |
Výška: | ? m |
Prázdná hmotnost: | 7 800 kg |
Maximální hmotnost: | 12 000 kg |
Maximální rychlost: | 994 km/h |
Dostup: | 15 500 m |
Dolet: | 1 940 km |
Výzbroj: |
---|
|
Copyright © All Rights Reserved