NAVIGACE |
|
|
Suchoj, Rusko
připravil Jiří Kučírek
První dokončený S-80 GP
První práce se na S-80 rozběhly již v roce 1988. Záměrem konstruktérů bylo navrhnout univerzální letoun, pro 19 cestující
ch nebo odpovídající náklad, který by dokázal nahradit již zastaralé, avšak velice rozšířené Antonovy An-2. První projekt se vyznačoval typickou gondolou trupu se zadní rampou, dvěma nosníky ocasních ploch a spojením nosníků s trupem tzv. "zadním křídlem". VOP byla umístěna až na samotné vrcholy SOP.Verze
S-80 GP
Osobní a nákladní verze pro transport nákladu do 3 500 kg nebo pro 26
cestujících. S možností letu ve dne i v noci, i za zhoršených povětrnostních
podmínek. Prostor v nákladní kabině činí 20 m3.
Několik dalších fotografiií a kreseb S-80 GP
S-80 GR
Geologická průzkumná verze.
S-80 M
Zdravotnická verze.
S-80 P
Verze navržená k přepravě pasažerů na regionálních linkách a optimalizovaná pro
komfort cestujících.
Ukázky z výroby prvního stroje verze S-80 P
S-80 PT
Hlavní verze, navržená k průzkumným úkolům podél pobřeží a nad mořem, schopná
tyto úkony plnit po dobu devíti hodin v odstupu 350 km ve dne i v noci. Vybavení
tvoří optiké senzory a termovize. V přídi je umístěn raiolokátor STRIŽ a
zaměřovací systém. Cena jednoho stroje se pohybuje od 6 do 6,5 miliónů USD.
Několik fotografií modelu S-80 PT
S-80 R
Verze sloužící především k detekci ryb.
S-80 TD
Transportní verze určená do pouštích nebo arktických podmínek, jinak sloužící
též pro výcvik parašutistů.
Motor: | 2x TVD-1500S; 1395 kW |
---|---|
Délka: | 17,12 m |
Rozpětí: | 23,26 m |
Výška: | 4,98 m |
Prázdná hmotnost: | ? kg |
Maximální hmotnost: | 8 200 kg |
Maximální rychlost: | 500 km/h |
Dostup: | 8 000 m |
Dolet: | 4 500 km |
Copyright © All Rights Reserved