NAVIGACE |
|
|
připravil Jirka Wagner
Letoun C-21A provádí leteckou přepravu materiálu a osob, může dopravovat i nosítka s pacienty během evakuace nebo při jiné příležitosti.
Proudové motory jsou nainstalovány v gondolách na bocích zadní části trupu letadla. Šípovité křídlo má hydraulicky ovládané jednoslotové klapky, letoun má zatahovatelný tříbodový podvozek s vícediskovými hydraulickými brzdami a předním kolem řiditelným. C-21A může pojmout osm pasažérů a 42 kub. stop (1,19 kub. m) nákladu. Kapacita palivových nádrží je 931 galonů (3524 l), nádrže jsou umístěny na koncích křídel. Bezpečnost a operativnost letadla jsou zvýšeny použitím autopilota, barevného meteorologického radaru a systému TACAN (Tactical Air Navigation), stejně jako komunikačních zařízení na frekvencích HF, VHF a UHF.
Dodávky letounů začaly v dubnu 1984 a skončily v říjnu 1985. Glasco, subdodavatel Learjetu, zajistil plný servis na 16 místech po celém světě.
Stručná charakteristika |
||
Základní funkce | letoun pro dopravu osob a nákladu | |
Výrobce | Learjet, Inc. | |
Pohon | dva proudové motory Garrett TFE-731-2-2B | |
Výkon | 2x 3 500 lb | 2x 1,57 kN. |
Délka | 48 stop 7 palců | 14,71 m |
Výška | 12 stop 3 palce | 3,71 m |
Max. vzletová hmotnost | 18 300 lb | 8 235 kg |
Rozpětí | 39 stop 6 palců | 11,97 m |
Dolet | 2 306 mil | 3711 km |
Rychlost | 530 mph | 853 km/h |
Cena stroje | 2,8 miliónu dolarů | |
Posádka | dva (pilot, kopilot) | |
Datum výroby | duben 1984 | |
Ve stavu | Aktivní složky - 70; ANG - 4; Rezerva - 0 |
Copyright © All Rights Reserved