NAVIGACE |
|
|
Brewster A-32
XA-32 měl být útočný letoun, středoplošník s pumovnicí v trupu. Prototyp byl
vybaven motorem R-2800, ale měl obdržet motor R-4360. Do výroby se nedostal.
Problémy experimentálních letadel mají často původ ve výrobní firmě. Brewster
překvapil svět, když jeho krátké a tlusté Buffalo vyhrálo v soutěži o první
palubní stíhací jednoplošník nad Grummanem. Potom ale Brewster dělal jen zřídka
věci správně a XA-32 - navzdory výkresům a papírovým předpokladům - dostal díky
chybám managementu firmy do vínku celou řadu závad. Na útočný letoun byl nesmírně
přetížený (o 9 tun), odpor způsobovaný jeho kulatým profilem byl zesilován
odbytým boulovitým povrchem trupu. Motor R-2800 byl svým výkonem naprosto
nedostatečný. Skutečným a původním problémem bylo velmi špatné vedení firmy.
První let prototypu se uskutečnil 22. května 1943, tzn. až dva roky po předložení
nabídky a letoun navíc nesplňoval požadavky téměř ve všech apektech. Na management
firmy se dík těmto výsledkům snesl hněv Kongresu a to vedlo k okamžitému odchodu
firmy z oblasti výroby letadel.
Stručná charakteristika | ||
Základní funkce | Útočný/bombardovací letoun | |
Výrobce | Brewster | |
Pohon | 18 válcový dvouřadý hvězdicový motor Pratt & Whitney R-2800 | |
Výkon | až 2500 HP | 1864 kW |
První let | 22. května 1943 |
Jirka Wagner (Podaří-li se Vám najít nějaké další foto, pošlete mi je, prosím)
Copyright © All Rights Reserved