| NAVIGACE |
|
|
|
|
Koncepce XB-19, obrovitého bombardéru dlouhého doletu, byla příliš náročná na
technologii své doby. Motory letounu neměly postačující výkon a letoun sám byl
příliš choulostivý. Byl postaven pouze jeden prototyp XB-19A, který byl, navzdory
písmenu B v názvu, přestavěn na nákladní letadlo. Motory R-3350 byly nahrazeny
motory Allison V-3420, veškerá výzbroj byla vymontována, vnitřek trupu byl
rekonstruován a letoun pod označením XB-19A plnil během války roli transportního
letadla.
| Stručná charakteristika XB-19 | |||
| Základní funkce | Těžký bombardér dlouhého doletu | ||
| Pohon | Čtyři motory Wright R-3350-5 Cyclone, resp. čtyři řadové Allison V-3420-11 | ||
| Výkon | Wright | 4x 2000 HP | 4x 1491 kW |
| Allison | 4x 2600 HP | 4x 1940 kW | |
| Rozpětí | 212 ft | 64.62 m | |
| Hmotnost max. | 162 000 lb | 73 480 kg | |
| Rychlost | max. | 209 mph | 336 km/h |
| cest. | 186 mph | 299 km/h | |
| Výzbroj | 2x 37mm kanón, 5x 12,7mm a 6x 7,62mm kulomet; 16 830 kg bomb | ||
| Posádka | 16 | ||
| První let | 27. června 1941 | ||
| Vyrobeno celkem | 1 | ||
Jirka Wagner
Copyright © All Rights Reserved