Americké vojenské letouny druhé světové války
Bell XP-77
XP-77 byl neúspěšný pokus o vytvoření extrémně lehké a obratné stíhačky
vyráběné převážně ze dřeva a ne-strategických materiálů. Výkon byl však pod
všechna očekávání, částečně i proto, že plánovaná přeplňovaná verze motoru
V-770 nebyla k dispozici. Počáteční objednávka z 16. května 1942 na 25 strojů byla
redukována na šest. Kompletace dvou letadel se však protáhla na dva roky a v té době
už tohoto letounu nebylo zapotřebí. Přesto však byly roku 1944 dva letouny dohotoveny
pro zkušební použití. V konečné fázi se pak nedostávalo hliníku a navíc tou
dobou byly ve službě už lepší stíhací letadla.
| Stručná charakteristika
XP-77 |
| Základní funkce |
Stíhací letoun |
| Pohon |
Jeden motor Ranger XV-770-7 |
| Výkon |
510 HP |
380 kW |
| Rozpětí |
27,5 ft |
8,39 m |
| Délka |
22,9 ft |
6,98 m |
| Výška |
8,2 ft |
2,49 m |
| Plocha křídel |
100 sq ft |
9,29 čtv. m |
| Hmotnost |
prázdná |
2857 lb |
1296 kg |
| max. |
4032 lb |
1829 kg |
| Max. Rychlost |
330 mph |
531 km/h |
| Dostup |
30 184 ft |
9200 m |
| Max. Dolet |
550 mil |
885 km |
| Výzbroj |
2x 12,7mm kulomet, 1x 148 kg bomb |
| Posádka |
Jeden |
| Datum výroby |
1944 |
| Vyrobeno celkem |
2 |
Jirka Wagner (Pokud
najdete nějaké foto, pošlete mi je, prosím)
Copyright © All Rights Reserved