| NAVIGACE |
|
|
|
|
DSRV je zkonstruován pro rychlé nasazení v případě nehody ponorky. Je možné jej převážet na nákladním autě, letadlem, lodí či na speciálně upravené útočné ponorce. Na místě nehody spolupracuje DSRV buď s "mateřskou" lodí, nebo s "mateřskou" ponorkou. DSRV se potopí, provede sonarové ohledání a přichytí se k věži potopené ponorky. Může nalodit až 24 osob pro jejich transport na "mateřské" plavidlo.
DSRV byl vyvinut v důsledku havárie ponorky USS Tresher, k níž došlo v roce 1963 a při níž zahynula celá posádka, neboť tehdy neexistovala možnost, jak ji z potopené ponorky vysvobodit. Od té doby již mají ponorky operující ve velkých hloubkách díky tomuto záchrannému plavidlu mnohem větší šance. Kontrakt na Projekt hlubokomořských systémů byl uzavřen s firmou Lockheed Missiles and Space, která postavila záchrannou ponorku schopnou ponořit se do velké hloubky - první z nich byla vyrobena v roce 1970.
| Stručná charakteristika | ||
| Výrobce | Lockheed Missiles and Space, Co., Sunnyvale, Calif. | |
| Pohon | Elektromotory, Ag/Zn baterie, jedna hřídel, 15 HP | |
| Délka | 49 ft | 15 m |
| Šířka | 8 ft | 2,4 m |
| Výtlak | 38 tn | 34,5 t |
| Speed | 4 kt | 7,4 km/h |
| Max. hloubka | 5000 ft | 1524 m |
| Sonar | Hledání a navigace | |
| Lodi | Mystic (DSRV-1), Avalon (DSRV-2) | |
| Posádka | Dva piloti, dva záchranáři a kapacita pro 24 pasažérů | |
Copyright © All Rights Reserved