zpět letouny MiG

Ruské letouny MiG

NAVIGACE

MiG-27 Flogger

Mikojan/Gurjevič, SSSR

Vznikl další optimalizací typu MiG-23 BN pro útoky na pozemní cíle. Liší se od něj překonstruovanou přídí, pevnými vstupy vzduchu, dvoupolohovou tryskou a jinými úpravami. Ty sice snížily rychlost, ale také cenu, hmotnost a spotřebu paliva. První let se uskutečnil v roce 1972.
Zajímavým detailem MiG-27 je absence radaru. V přídi je umístěn pouze laserový dálkoměr a ozařovač cílů a zaměřovač laserem ozářených cílů. Pro provoz na provizorních letištích je připůsoben rozšířeným rozchodem kol hlavního podvozku s nízkotlakými pneumatikami.
MiG-27 společně se Su-17 sdílel úlohu letounu určeného k ničení pozemních cílů. MiG-27 a Su-17 měly stejné určení, téměř stejné výkony a byly vyrobeny v přibližně stejném množství. Důvodem k tomu, že byly vyráběny a používány dva typy téhož určení bylo to, že vláda SSSR nechtěla urazit ani konstrukční kancelář MiG ani Su. Bylo to sice drahé rozhodnutí, ale v té době bylo prvořadé politické hledisko.
Vyráběl se do roku 1984. V Indii se licenčně vyrábí verze MiG-27M pod místním názvem Bahadur.
V kódu NATO sdílel označení Flogger s MiG-23, kdy MiG-27 je označován jako Flogger-D. Je ekvivalentem francouzsko-britského letounu SEPECAT Jaguar.

Verze

Uživatelé

Kromě SSSR slouží v Íráku a Indii. Sovětské letectvo mělo okolo 800 MiG-27, indické kolem 165 MiG-27M.


Bojové nasazení

?

TTD MiG-27

Motor: 1x Tumanskij R-29B-300, 112,7 kN
Délka: 17,1 m
Rozpětí: 7,78 m šíp 16°
13,97 m šíp 72°
Výška: 4,5 m
Prázdná hmotnost: 10 790 kg
Vzletová hmotnost: 20 700 kg
Max.rychlost: 1 800 km/h
Dostup: 17 000 m
Dolet: 1 500 km
Výzbroj:
  • 1x dvouhlavňový 23 mm kanón GŠ-23L se 200 náboji (základní verze)
  • 1x šestihlavňový rotační 30 mm kanón GŠ-6-30 (od verze K)
  • 4 000 kg podvěšené raketové nebo pumové výzbroje na sedmi závěsnících


Indický MiG-27ML předvádí možnou výzbroj

Zdroje

 


Copyright © All Rights Reserved