NAVIGACE |
|
|
Mikojan/Gurjevič, SSSR
Vznikl další optimalizací typu MiG-23 BN pro útoky na pozemní cíle. Liší se od
něj překonstruovanou přídí, pevnými vstupy vzduchu, dvoupolohovou tryskou a jinými
úpravami. Ty sice snížily rychlost, ale také cenu, hmotnost a spotřebu paliva. První
let se uskutečnil v roce 1972.
Zajímavým detailem MiG-27 je absence radaru. V přídi je umístěn pouze laserový
dálkoměr a ozařovač cílů a zaměřovač laserem ozářených cílů. Pro provoz na
provizorních letištích je připůsoben rozšířeným rozchodem kol hlavního podvozku
s nízkotlakými pneumatikami.
MiG-27 společně se Su-17 sdílel úlohu letounu určeného k ničení pozemních cílů.
MiG-27 a Su-17 měly stejné určení, téměř stejné výkony a byly vyrobeny v
přibližně stejném množství. Důvodem k tomu, že byly vyráběny a používány dva
typy téhož určení bylo to, že vláda SSSR nechtěla urazit ani konstrukční
kancelář MiG ani Su. Bylo to sice drahé rozhodnutí, ale v té době bylo prvořadé
politické hledisko.
Vyráběl se do roku 1984. V Indii se licenčně vyrábí verze MiG-27M pod místním
názvem Bahadur.
V kódu NATO sdílel označení Flogger s MiG-23, kdy MiG-27 je označován jako
Flogger-D. Je ekvivalentem francouzsko-britského letounu SEPECAT Jaguar.
Kromě SSSR slouží v Íráku a Indii. Sovětské letectvo mělo okolo 800 MiG-27, indické kolem 165 MiG-27M.
?
Motor: | 1x Tumanskij R-29B-300, 112,7 kN |
---|---|
Délka: | 17,1 m |
Rozpětí: | 7,78 m šíp 16° |
13,97 m šíp 72° | |
Výška: | 4,5 m |
Prázdná hmotnost: | 10 790 kg |
Vzletová hmotnost: | 20 700 kg |
Max.rychlost: | 1 800 km/h |
Dostup: | 17 000 m |
Dolet: | 1 500 km |
Výzbroj: |
|
Indický MiG-27ML předvádí možnou výzbroj
Copyright © All Rights Reserved