NAVIGACE |
|
|
Mjasiščev, SSSR
připravil Zdenek Kussior
Buran
V roce 1958, po iniciativě konstrukční kanceláře B. M. Mjasiščeva, začaly práce na řízené raketě „43“ a na letounové střele „Izdělije 44“ (K-44), obě patřící do třídy „vzduch-zem“. Izdělije 44, součást letounového-raketového systému M-56K, byla vybavena raketovým motorem na kapalné palivo a inerciálním systémem navádění. Hlavním konstruktérem rakety K-44 byl nejspíše P. V. Cybin, postavený do čela vývoje po sjednocení jeho OKB-256 s OKB-23. Podle výpočtů mohla K-44 donést 2300 kg těžkou bojovou hlavici na vzdálenost 2000 až 2300 km letovou rychlostí 3000 – 3200 km/h ve výšce 22 – 24 km.
Podle jiného zdroje byla raketa „44“ (M-44) rozpracována v OKB-23 s využitím zkušeností z konstrukce letového stupně M-42 strategické křídlaté rakety M-40 Buran. Hmotnost M-44 při oddělení od nosného letounu M-56K, se kterým aerodynamicky splývala, byla 12 – 14 tun. Raketa byla vybavena dvojicí proudových motorů KR-5-26, rychlost letu byla 3000 – 3200 km/h, výška letu 28 – 30 km.
Raketa (rakety ?) „44“ pravděpodobně nebyla vůbec zkonstruována. Vývoj (nebo spíše návrh) byl ukončen v roce 1959.
Typ | K-44 | M-44 |
Hmotnost | 12000 - 14000 kg | 12000 - 14000 kg |
Bojová hlavice | 2300 kg | 2300 kg |
Pohon | Raketový motor na KPH | 1x raketový motor nebo 2x proudový KR-5-25 |
Způsob navedení | inerciální | inerciální |
Dolet | 2000 - 2300 km | 2000 - 2300 km |
Rychlost letu | 3000 - 3200 km/h | 3000 - 3200 km/h |
Výška letu | 22 - 24 km | 28 - 30 km |
Copyright © All Rights Reserved