| zpět | britské bombardéry druhé světové války |
připravil Jirka Wagner
| NAVIGACE |
|
|
|
|
Bristol Brigand byl útočný a torpédonosný letoun s dlouhým doletem vyvíjený jako náhrada za Bristol Beaufighter. K jeho stavbě bylo použito křídel a ocasní části z letounu Bristol Buckingham. Brigandů bylo vyrobeno velmi málo, navíc až po válce a byly používány výhradně v britských koloniích.
Brigand bylo nespolehlivé a nepopulární letadlo, ale jednu zvláštnost přeci jen mělo: byl to poslední bombardér RAF, který byl poháněn pístovými motory.
| Stručná charakteristika Brigand B. Mk I | |||
| Základní funkce | Útočný letoun | ||
| Pohon | Dva motory Bristol Centaurus 57 | ||
| Výkon | 2x 2470 HP | 2x 1842 kW | |
| Rozpětí | 72,3 ft | 22,05 m | |
| Délka | 46,4 ft | 14,15 m | |
| Plocha křídel | 718 sq ft | 66,70 čtv. m | |
| Hmotnost | prázdná | 25 600 lb | 11 611 kg |
| max. | 39 000 lb | 17 690 kg | |
| Rychlost | 358 mph | 576 km/h | |
| Dostup | 26 020 ft | 7930 m | |
| Dolet | 2800 mil | 4506 km | |
| Výzbroj | 4x 20mm kanón, 1360 kg bomb nebo 1x torpédo | ||
| Posádka | 3 | ||
| Datum výroby | 1949 | ||
| Vyrobeno | 156 | ||
Jirka Wagner
Copyright © All Rights Reserved