zpět | britské stíhačky druhé světové války |
připravil Jirka Wagner
NAVIGACE |
|
|
De Havillandův Hornet byl vysoce výkonný dvoumotorový stíhací letoun vyvinutý na základě zkušeností ze stavby Mosquita. Byl jednosedadlový a menší než Mosquito. Jeho konstrukce ale obsahovala - na rozdíl od Mosquita - kovový potah křídel a byl vybaven protiběžnými motory, kterými se eliminoval jejich krouticí moment. Hornety zůstaly ve službě až do roku 1955, protože měly větší dolet než proudové letouny. 60 jich objednala RAF (jako F.1), 77 RN (jako Sea Hornet F.Mk 20) a 78 jich bylo vyrobeno jako noční stíhač NF.Mk 21. Žádné bojové akce se do konce války nezúčastnily.
Stručná charakteristika Hornet F Mk.3 | |||
Základní funkce | Stíhací bombardér dlouhého doletu | ||
Pohon | Dva řadové pístové motory Rolls-Royce Merlin 130/131 | ||
Výkon | 2070 HP | 1544 kW | |
Rozpětí | 45 ft | 13,72 m | |
Délka | 36,7 ft | 11,18 m | |
Výška | 14,2 ft | 4,32 m | |
Plocha křídel | 361 sq ft | 33,54 čtv. m | |
Hmotnost | prázdná | 12 880 lb | 5842 kg |
max. | 20 900 lb | 9480 kg | |
Rychlost | 472 mph | 759 km/h | |
Dostup | 35 000 ft | 10 670 m | |
Dolet | 2503 mil | 4028 km | |
Výzbroj | 4x 20 mm kanón, 907 kg bomb | ||
Posádka | 1 | ||
První vzlet | 28.7.1944 | ||
Datum výroby | 1944 | ||
Vyrobeno | 215 |
Jirka Wagner
Copyright © All Rights Reserved