NAVIGACE |
|
|
Kamov, SSSR
připravil Jiří Kučírek
Kamov Ka-10 M
Kamov Ka-10 je jednomístná pozorovací helikoptéra, klasické kamovovy konstrukce se
dvěma protiběžnými vrtulemi. První prototyp, vycházející z Kamova Ka-8, ještě s jednoduchou směrovkou, vzlétl v roce
1949. První sériové stroje, již s dvojitými směrovými ocasními plochami vzlétly,
pod označením Ka-10 M, o rok později.
V kódu NATO nese Ka-10 označení "Hat" (klobouk).
Vrtulník stejně jako jeho předchůdce není kapotovaný. Vlastní konstrukce je
jednoduchá trubková. Ka-10 je poháněn jedním pístovým motorem, domácí konstrukce,
Ivčenko AI-4V o výkonu 41 kW. Vzhledem k tomu, že je vybaven plováky mohl přistávat
jak na vodních, tak na podmáčených nebo jinak nezpevněných plochách.
Celkem bylo vyrobeno 12 kusů Ka-10 a Ka-10 M.
Kamov Ka-10
Další fotografie průkopnického stroje Ka-10 M
Motor: | 1x Ivčenko AI-4V; 205 kW |
---|---|
Délka: | 3,70 m |
Průměr rotoru: | 6,12 m |
Výška: | 2,50 m |
Prázdná hmotnost: | 234 kg |
Maximální hmotnost: | 375 kg |
Rychlost: | 116 km/h |
Dostup: | 2 000 m |
Dolet: | 95 km |
Zdroje:
Copyright © All Rights Reserved