NAVIGACE |
|
|
Kamov, SSSR
připravil Jiří Kučírek
Kamov Ka-8
Kamov Ka-8 je typový předchůdce Kamova Ka-10. Je to jednomístný průkopnický stroj, na němž N. I. Kamov úspěšně uplatnil, stejně jako na jeho následovnících, konstrukci rotoru se dvěma protiběžnými vrtulemi. Oproti svým následovníkům měl však Ka-8 jednoduché směrové kormidlo. Ka-8 vzlétl v roce 1947. Snad pro svůj motocyklový motor, byl přezdíván "Létající motocykl".
Vrtulník není kapotovaný. Konstrukce je trubková, posazená na dvou plovácích. Ka-8 je poháněn jedním motocyklovým motorem M-76 o výkonu 33 kW. Jako palivo byl použit alkohol. Po prvních zkušebních letech Ka-8 velmi překvapil, protože nepotřeboval žádné úpravy, což byl v celosvětovém měřítku jev naprosto nevídaný. Nejvíce si však od něj slibovalo námořní letectvo, které velmi kladně hodnotilo jeho malé rozměry, jenž jsou pro uskladnění na lodích velice důležité.
Další pohledy na Ka-8
Motor: | 1x M-76; 33 kW |
---|---|
Délka: | ? m |
Průměr rotoru: | 5,60 m |
Výška: | 2,50 m |
Prázdná hmotnost: | 183 kg |
Maximální hmotnost: | 275 kg |
Rychlost: | 80 km/h |
Dostup: | 250 m |
Dolet: | ? km |
Zdroje:
Copyright © All Rights Reserved