NAVIGACE |
|
|
Kamov, SSSR
připravil Jiří Kučírek
Kamov Ka-136
Kamov Ka-136 je jedním z prvotních návrhů podoby Ka-50. Tento projekt měl být vybaven dvojící turbín a vzletět měl v létě roku 1984. S prvními stroji ve výzbroji ruského letectva se počítalo již v roce 1991.
Konstrukce vrtulníku přibližně odpovídá Ka-50, tzn. že se sním od prvopočátku
počítalo jako s protiváhou amerického bitevního vrtulníku AH-64 Apache.
Klasické bylo rovněž použití protiběžného souosého rotoru.
V původním návrhu tohoto projektu měla být pilotní kabina vybavena sedačky vedle
sebe (stejně jako u Ka-52, který, spíše než Ka-50,
vzešel z tohoto projektu ). Ka-136 byl navržen pro lety za jakéhokoliv počasí při
rychlosti do 350 km/h. Rotory o průměru 14 m měla být poháněna dvojicí motorů
Klimov TV3117VK o výkonu 1 640 kW, nosnost měla činit 7 500 kg.
Zbraně měly být neseny na pylonech pod křídly. Výzbroj mohla obsahovat raketové
kontejnery nebo střely vzduch-vzduch. Od počátku se počítalo s instalací
rychlopalného pohyblivého kanónu pod přídí stroje.
Motor: | 1x Klimov TV3117VK; 1 640 kW |
---|---|
Délka: | ? m |
Průměr rotoru: | 14,00 m |
Výška: | ? m |
Prázdná hmotnost: | ? kg |
Maximální hmotnost: | ? kg |
Rychlost: | 350 km/h |
Dostup: | ? m |
Dolet: | ? km |
Zdroje:
Copyright © All Rights Reserved