zpět bojové helikoptéry

Ruské helikoptéry

NAVIGACE

Ka-18 Hog

Kamov, SSSR

připravil Jiří Kučírek


Kamov Ka-18

V roce 1957 kamova konstrukční kancelář dále propracovala úspěšný typ Ka-15. S využitím základních konstrukčních prvků Ka-15 vznikl vylepšený typ, vyznačující se především prostornější kabinou. Tento typ byl označen jako Ka-18. V kódu NATO obdržel název "Hog" (vepř). V zemi svého původu je možno setkat se ještě s pojmenováním "Letajuščij avtomobil" (létající automobil).

Stroj stejně jako jeho typový předchůdce je typické kamovovy konstrukce, tj. dva protiběžné třílisté rotory a zdvojené ocasní plochy s vyloučením stabilizační vrtule. Listy hlavního rotoru jsou sklopné, to umožňuje snazší hangárování, zejména u námořního letectva na plavidlech. Pohonná jednotka je tvořena jedním pístovým motorem Ivčenko AI-14VF o výkonu 205 kW.
Přístrojové vybavení dovoluje lety i za ztížených povětrnostních podmínek.
Ka-18 byl používán pouze v bývalé SSSR, u štábů vojsk, k leteckému průzkumu a k přepravě raněných. V civilním letectvu sloužil jako aerotaxi, k přepravě pošty. Sloužil také v zemědělství a lesním hospodářství, ve zdravotnictví, při geologických průzkumech a mapování.
Kamov Ka-18 byl v roce 1958 v Bruselu vyznamenán zlatou medailí na světové výstavě Expo-58 pro své výhodné parametry - velká nosnost, malá spotřeba pohonných hmot, malé rozměry, snadná pilotáž a obsluha
 


Další fotografie Ka-18

TTD Ka-18

Motor:        1x Ivčenko AI-14VF; 205 kW 
Délka: 7,03 m 
Průměr rotoru: 9,96 m 
Výška: 3,30 m 
Prázdná hmotnost: 1 040 kg 
Maximální hmotnost: 1 460 kg 
Rychlost: 150 km/h 
Dostup: 3 500 m 
Dolet: 750 km 

Zdroje:

 


Copyright © All Rights Reserved