NAVIGACE |
|
|
Kamov-Skržinský, SSSR
připravil Jiří Kučírek
Kamov-Skržinský KaSkr-1
Na základě teoretických studií a několika praktických zkušeností, získaných během několikaletého výzkumu, bylo v roce 1928 v CAGI rozhodnuto nechat postavit první vírník (autogyro) vlastní, tj. ruské konstrukce.
Tohoto úkolu se zhostili mladí konstruktéři N. I. Kamov a N. K. Skržinský.
Inspirování strojem Cierva C-8, vyprojektovali vírník s
označením KaSkr-1 a který dostal pracovní označení "krásnyj inžener"
(rudý inženýr).
Autogyro bylo postaveno na bázi normálního letounu, a sice Iljušinu
U-1 (licenční výroba anglického Avro 504K), se zbytky
křídel a ocasními plochami. Nosný čtyřlistý rotor byl umístěn na nosníku z
ocelových trubek nad trupem stroje. Jeho konstrukce byla nazvána "vázanou",
protože listy byly zavěšeny v hlavě rotoru na soustavě kovových nosných lan. Aby
listy nemohly během otáček měnit vzájemnou vzdálenost, byly k sobě svázány
mezilistovými stahovači. Toto řešení však nepřineslo dobré letové vlastnosti,
neboť rotor vykazoval během otáčení značný odpor. Pohon byl původně zajištován
rotačním motorem M-2 (licence motoru francouzské výroby Rhônhe), o výkonu 88,2 kW.
Nedostatečná výkonnost motoru zapříčinila, že letoun nedokončil všechny
potřebné zalétávací zkoušky.
Zkušenosti získané při stavbě tohoto vírníku posloužily při stavbě nového typu
nazvaného KaSkr-2.
Kontrastnější verze úvodní fotografie
Motor: | 1x M-2; 88,20 kW |
---|---|
Délka: | 8,80 m |
Průměr rotoru: | 12,00 m |
Výška: | ? m |
Prázdná hmotnost: | 750 kg |
Maximální hmotnost: | 950 kg |
Rychlost: | 90 km/h |
Dostup: | 15-25 m |
Dolet: | ? km |
Zdroje:
Copyright © All Rights Reserved