NAVIGACE |
|
|
Jakovlev, SSSR
připravil Jiří Kučírek
Jakovlev Jak-32
Jakovlev Jak-32 je jednomístný akrobatický letoun určený pro výcvik pilotů v aeroklubech DOSAAF. Byl vyvinut ze svého předchůdce, dvoumístného cvičného letounu Jak-30 Magum. V kódu NATO dostal označení "Mantis".
Jak-32 je celokovový dolnokřídlý letoun s křídlem ve tvaru
lichoběžníku. V kořenech křídel jsou úmístěny vstupy nasávacích otvorů. Letoun
je poháněn jedním proudovým motorem Tumanskij RU-19 o tahu 8,8 kN, uloženým ve
střední části trupu. Tryska letounu ustí pod zadní částí trupu. Jednomístná přetlaková kabina je blízko přídě letounu.
Podvozek příďového typu je tříkolový, přičemž hlavní kola se zatahují do
křídel a příďové kolo do trupu. Jak-32 je vybaven přístroji
a výstrojí pro lety za stížených povětrnostních podmínek.
V září roku 1961 vytvořil Jak-32 v podtřídě C-1-d výškový rekord.
Jak-32 na stojánce
?
Motor: | 1x T-29; 8,8 kN |
---|---|
Délka: | 10,10 m |
Rozpětí: | 9,80 m |
Výška: | ? m |
Prázdná hmotnost: | 1 435 kg |
Maximální hmotnost: | 1 930 kg |
Maximální rychlost: | 700 km/h |
Dostup: | 14 000 m |
Dolet: | 970 km |
Copyright © All Rights Reserved