NAVIGACE |
|
|
Lavočkin, SSSR
připravil Jiří Kučírek
Lavočkin La-190
Lavočkin La-190 byl navržen jako nadzvukový pokusný stíhací letoun, určený pro každé počasí. V porovnání s La-176, byl dvakrát těžší. Práce na projektu začaly v roce 1949 a zkušební lety probíhaly od února 1951. Byl postaven pouze jeden prototyp.
La-190 byl letoun celokovové konstrukce se šípovitými křídli s
úhlem náběhu 55°. Tato úzkoprofilová křídla jsou vůbec první křídla, v
kterých byly umístěny palivové nádrže. Pod zádí letounu byla malá kýlová
plocha. Na vrchu přídě letounu byl umístěn malý radom. Podvozek byl příďového
typu. Jediná hlavní podvozková noha, se zdvojeným kolem, se stejně jako přídové
kolo zatahovala do trupu. Na koncích křídel byly ještě dvě stabilizační ostruhová
kolečka. Brzdící padák a další systémy byly odzkoušeny na speciálně upraveném La-15.
Zkušenosti získané na letoun La-190 byly později použity při konstrukci MiGu-19.
Byl pouze testován v Sovětském Svazu.
???
Motor: | 1x Ljulka AL-5; 50 kN |
---|---|
Délka: | 16,35 m |
Rozpětí: | 9,90 m |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | 7 315 kg |
Maximální hmotnost: | 9 257 kg |
Maximální rychlost: | 1 150 km/h |
Dostup: | 15 600 m |
Dolet: | 1 150 km |
Výzbroj: |
---|
|
Zdroje:
Copyright © All Rights Reserved