NAVIGACE |
|
|
Vývoj Su-27 vedl ke vzniku této verze letadla
schopného plnit několik typů úkolů bojového nasazení. Su-35 je vybavena
digitálním systémem řízení letu namísto anologové verze používané v
předchozích modifikacích. Klasické palubní přístroje "budíky" byly
nahrazeny čtyřmi MFD (multifunkční display). Su-35 je vybavena zařízení pro
tankování za letu. Pohonnou jednotku tvoří dva výkonné moderní AL-31FM s tahem
2x13300kg. Rovněž byl namontován nový typ radaru.
SU-35 patří mezi nejlepší výrobky ruského leteckého průmyslu. Nasazen do služby
byl v roce 1995.
Su-35 je dalším vývojovým stupněm Su-27. Na začátku vývojových prací nesl stroj označení Su-27M, ale později díky vysokému počtu změn a úprav během vývoje byl definitivně přejmenován na Su-35. Původní Su-27 je vynikající letoun se skvělým designem. Na jeho výjmečnosti se podílí skutečnost, že je tam mnoho prostoru pro další úpravy. U Su-35 byla přidána kachní křídla podobně jako na Su-33 a byly nasazeny nové technologie.
První prototyp vzlétl 28. června 1988. Původně měl být Su-35 vybaven 3D vektorovatelným tahem, ale tato technologie byla použita až u dalšího typu u Su-37. Ve srovnání s původním Su-27 došlo ke změnám draku, motorů, radaru, zbraňových systémů, navigace a výzbroje. Na záď byl přidán radar určený ke sledování cílů za letadlem a vzad otočená raketa typu R-73 na jejich sestřelení . Motory AL-31F byly nahrazeny modernějšími, úspornějšími, výkonějšími a lehčími AL-35F, díky kterým má Su-35 skvělý poměr tahu ke hmotnosti.
Su-35 je víceúčelový bitevník-bombardér, schopný za jednoho letu plnit úkoly typu vzduch-vzduch, vzduch-země i vzduch-moře. Výzboj tvoří široká škála AAM a ASM.
Video - Su-35 v letu i na zemi (12 MB)
Copyright © All Rights Reserved