NAVIGACE |
|
|
B-28 měl být dvoumotorový výškový bombardér s přetlakovou kabinou. Prototy XB-28 byl velice pokročilý a mnoho z technologických postupů bylo později použito při stavbě bombardéru B-29 Superfortress. V době jeho vzniku však nebyla žádná operační potřeba jeho vývoje, a tak se stroj do výroby nedostal.
Stručná charakteristika | |||
Základní funkce | Výškový bombardér | ||
Výrobce | North American Aviation Incorporated | ||
Pohon | Dva 18válcové dvouřadé hvězdicové motory Pratt&Whitney R-2800 "Double Wasp" | ||
Výkon | 2000 HP | 1491 kW | |
Rozpětí | 72,6 ft | 22,14 m | |
Délka | 56,4 ft | 17,20 m | |
Výška | 14 ft | 4,27 m | |
Plocha křídel | 675,87 sq ft | 62,79 čtv. m | |
Hmotnost | prázdná | 25 574 lb | 11 600 kg |
max. | 37 200 lb | 16 874 kg | |
Rychlost | max. | 372 mph | 599 km/h |
cest. | 255 mph | 410 km/h | |
Poč. stoupavost | 33,3 ft/s | 10,16 m/s | |
Dostup | 34 610 ft | 10 546 m | |
Dolet | 2040 mil | 3282 km | |
Výzbroj | 6x 12,7mm kulomet, až 1814 kg bomb | ||
Posádka | 5 (pilot, kopilot, bombometčík/navigátor, střelec/radiotelegrafista, střelec) | ||
Datum výroby | 1942 | ||
Celkem postaveno | 2 prototypy |
Jirka Wagner (Podaří-li se Vám najít nějaké foto, pošlete mi je, prosím)
Copyright © All Rights Reserved