NAVIGACE |
|
|
Mikojan-Gurjevič, Rusko
připravil Lukáš Visingr
Kresba typu 7.01
V devadesátých letech letoun dospěl do fáze prototypu, ale roku 1993 byly veškeré práce zastaveny. Ruské letectvo totiž sotva zvládalo provozovat to, co mělo, natož aby ještě kupovalo další letadla.
Předpokládalo se, že modernizované verze MiGu-31 budou sloužit až do roku 2025, kdy budou postupně nahrazovány jiným typem. Z tohoto důvodu začali kontruktéři firmy připravovat mezikontinentální stíhač typu 7.01II. Ovšem nyní je jasné, že dálkové stíhací letouny této kategorie jsou už mrtvá věc, a to ze dvou důvodů.
Jednak pro jejich jednoúčelovost (současný trend je naopak vytvářet co nejuniverzálnější typy), a jednak proto, že stíhačky pro 21. století už mohou běžně nést těžké protiletecké střely dalekého dosahu. např. výzbroj MiGu-39 obsahuje střely K-172 s doletem přes 400 Km.
Technická poznámka: Mně osobně celá tahle záležitost AŽ PODEZŘELE PŘIPOMÍNÁ filmový MiG-31 "Firefox"...
Neoficiální data typu 7.01Délka: | 30 m |
---|---|
Rozpětí: | 19 m |
Max. vzletová hmotnost: | 65 000 Kg |
Max. rychlost ve velké výšce: | 2 500 Km/h |
Dolet: | 7 000 až 11 000 Km |
Prameny: Internet
Copyright © All Rights Reserved