| NAVIGACE |
|
|
|
|
McDonnell Douglas F-4C/D Phantom II
Letoun F-4C byl původně upraven z verze F-4B (přejmenované z F4H) jako výsledek aktuální politiky společného jádra výzbroje všech složek. Jeho dva proudové motory mu dodávaly ve výšce skutečnou rychlost Mach 2, k výbavě patří radar APQ-100, centrální počítač letových dat A/A24G, inerciální navigační systém ASN-48, bombardovací systém AJB-7 a systém řízených raket ARW-77. Tato verze se, spolu s verzí F-4D významně podílela na bojích vietnamské války. Jako jejich starší námořní protějšky byly tyto Phantomy normálně vyzbrojeny, tzn. nesly čtyři řízené střely středního doletu AIM-7 Sparrow (zpola zapuštěné vespod do trupu) a až čtyři řízené střely krátkého doletu AIM-9 Sidewinder (na závěsnících pod křídly vedle vnějších palivových nádrží). Při letech do hlubokého vnitrozemí bylo velmi často využíváno i tankování za letu. Celkem bylo vyrobeno 635 kusů.| Stručná charakteristika | |||
| Základní funkce | úderný a útočný stíhač startující ze země | ||
| Pohon | dva proudové motory General Electric J79-GE-15 | ||
| Výkon s forsáží | 17 000 lb | 75,6 kN | |
| Rozpětí | 38,4 stop | 11,71 m | |
| Délka | 58,2 stop | 17,75 m | |
| Výška | 16,2 stop | 4,95 m | |
| Plocha křídel | 530 stop čtv. | 49,24 m čtver. | |
| Max. rychlost | 1320 mph | 2124 km/h | |
| Poč. stoupavost | 40 550 ft/min | 12 360 m/min | |
| Dostup | 61 000 stop | 18 590 m | |
| Dolet | bojový | 538 mil | 866 km |
| maximální | 1926 mil | 3100 km | |
| Hmotnost | prázdná | 29 200 lb | 13 245 kg |
| max.vzletová | 54 600 lb | 24 766 kg | |
| Výzbroj | 4x ŘS AIM-7D nebo -7E Sparrow s poloaktivním radarovým naváděním částečně zapuštěny pod trupem + až 4x AIM-9 Sidewinder nebo až 18 340 kg pum závěsnících. | ||
| Posádka | dva | ||
Jirka Wagner
Copyright © All Rights Reserved