zpět poválečné letouny USAF

Poválečné americké vojenské letouny

NAVIGACE

McDonnell Douglas F-4E/F Phantom II

Zpět na McDonnell F-4



Verze F-4E, která začala být dodávána jednotkám v roce 1968, bylo vyrobeno 1329 kusů. Jednalo se v podstatě o modernizovanou verzi C. F-4E měla značně prodlouženou příď díky použití radaru Westinghouse APQ-120. Pod přídí byl vynechán dříve používaný infračervený směrový snímač – na jeho místo byl zastavěn v dlouhém aerodynamickém krytu vícehlavňová 20mm kanón a kvůli vyrovnání posunutého těžiště byla do zadní části trupu přidána sedmá palivová buňka. Od počátku byla také montována vystřelovací sedačka typu “nulová výška/nulová rychlost” a v roce 1972 byly na konce křídel přidány štěrbinové nástavce.
Avionika byla také modernizována, což umožnilo použití širší řady výzbroje včetně naváděných pum či různých kontejnerových zbraní.
Díky vysoké prestiži tohoto stroje také rostl jeho export (Izrael – 1973, válka Jom Kipur – mohutná modernizace letounu z domácích zdrojů) a japonská továrna Mitsubishi dokonce vyráběla letadlo v licenci pod názvem F-4EJ. V Německu pak tyto Phantomy pod označením F-4F nahradily stroje Lockheed F-104G.
 
Stručná charakteristika
Základní funkce úderný a útočný stíhač startující ze země
Pohon dva proudové motory General Electric J79-GE-17
Výkon s forsáží 17 900 lb 79,6 kN
Max. rychlost 1485 mph 2390 km/h
Poč. stoupavost 49 800 ft/min 15 180 m/min
Dostup 62 250 stop 18 975 m
Dolet běžný 595 mil 958 km
maximální 1885 mil 3034 km
Hmotnost prázdná 29 535 lb 13 397 kg
max. vzletová 61 650 lb 27 964 kg
Rozpětí 38,4 stop 11,71 m
Délka 63 stop 19,2 m
Výška 16,5 stop 5,03 m
Plocha křídel 530 stop čtv. 49,24 m čtver.
Výzbroj Rotační kanón M61A1 Vulcan, čtyři střely AIM-7 Sparrow nebo na středovém závěsníku jiné zbraně do hmotnosti 1370 kg. Na závěsnících pod křídly až 5888 kg palivových nádrží nebo zbraní.
Posádka dva



Jirka Wagner

 


Copyright © All Rights Reserved