NAVIGACE |
|
|
Lavočkin, SSSR
připravil Jiří Kučírek
Lavočkin La-160
Lavočkin La-160 je první, v Sovětském Svazu testovaný, pokusný středokřídlý stíhací letoun se šípovitými křídly. Prototyp tohoto letoun byl postaven v konstrukční kanceláří OKB S. A. Lavočkina v rozmezí let 1946 až 1647. První testovací lety byly zahájeny v roce 1947. La-160 posloužil S. A. Lavočkinovi jako jeden z několika typů, ze kterých vycházel při konstrukci letounu La-15. V Sovětském Svazu byl nazýván "Strelka".
Vlastní konstrukce letounu v podstatě vychází z letounu Lavočkin La-152, koncepcí
trupu je velice podobná letounu MiG-9 a
půdorysem MiGu-15 nebo La-15. Šípovitá
křídla, mající úhel náběžné hrany přes 35°, jsou vybavena čtyřmi
aerodynamickými sloty. La-160 je poháněn jedním proudovým motorem RD-10F, který je
umístěn pod hlavním nosníkem křídla ve spodní části trupu letounu. V přídi
trupu se nachází vstupní nasávací otvor, hnací tryska pak ústí za odtokovou hranou
křídla. Jednomístná pilotní kabina je posunuta více vzad, podobně jako u letounů Jak-15, Jak-17
nebo Jak-23.
Tříkolový podvozek je příďového typu. Příďové kolo se zatahuje zpět do
přídě trupu, kola hlavního podvozku se sklápějí směrem ke kořenům křídel.
La-160
Byl pouze testován v Sovětském Svazu.
???
Motor: | 1x RD-10F; 13,5 kN |
---|---|
Délka: | 10,06 m |
Rozpětí: | 8,95 m |
Výška: | 3,5 m |
Prázdná hmotnost: | 2738 kg |
Maximální hmotnost: | 4 060 kg |
Maximální rychlost: | 1 050 km/h |
Dostup: | ? m |
Dolet: | 500 km |
Výzbroj: |
---|
|
Copyright © All Rights Reserved